Dåligt samvete, räcker inte till :'(

Fy vilken jobbig kväll vi fick igår :( William somnade och sov bra fram tills att vi skulle gå och lägga oss, då vaknade han och grät en massa. Inget fick tyst på honom och inget var bra, slutade med att vi fick slå på tv:n efter en halvtimmes skrikande. Han blev då nöjd tills att vi skulle släcka ner igen och försöka sova. Slutade med att Peter och William fick gå in och lägga sig i hans rum för att Nova-Lii skulle få sova. Så inatt har jag och Novisen sovit i vårt rum och Peter och William har sovit i Williams rum.
Jobbigt när man får sova i skilda sovrum det är faktiskt inte så mysigt men det va ju det ända sättet för att vi skulle få sova.

Längtar tills att vi är friska igen så allt blir som vanligt, William sova i sitt rum, Novisen i sin säng och vi i våran.

Imorse så vaknade William och jag strax efter 07:00 så vi klev upp och duschade/badade sen gick vi ner och åt frukost i lugn och ro innan lillasyster vaknade. Det märks så mycket på William att han verkligen njuter med ensam tiden han får med oss. Jag tror det gör mycket för honom att få vara själva med oss ibland och bara få all uppmärksamhet igen.

Det är jobbigt för mig som mamma när båda vill ha uppmärksamhet och jag känner att jag inte räcker till. Det händer ofta att jag får dåligt samvete för det känns som att jag inte hinner med och inte hinner vara en bra mamma till båda. Det går bra för det mesta men det kan verkligen vara tufft!


William borstar tänderna i badet♥


Underbara William♥


kramis♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback